niedziela, 7 października 2007

By nie urazić....
"Nie jestem godzien milości Boga, nie będę żerowała na Jego dobroci. On mi tyle daje - ja nie mogę brać, bo jestem grzesznicą, bo nie zasłużyłam, nie potrafię się odwdzięczyć. Boga też boli, ja nie chcę Go ranić więc się od Niego odsuwam...."
A nie pomyślałeś/ pomyślałaś o tym, że Boga bardziej boli to odsunięcie niż grzech? Jezus bardziej cierpli kiedy wątpimy w Jego miłosierdzie, niż kiedy grzeszymy (wg objawień św। faustyny). Od początków ludzkości, człowiek jest istotą wolną, przez co grzeszną. Już pierwsi ludzie zgrzeszyli i ich grzech powtarzał się i powtarza do dziś. Kiedy Jezus przyszedł na świat ludzkość była tak samo pogrążona w grzechu jak i teraz. A mimo to, że wiedział, że oni będą Go ranili, że to się nie zmieni umarł za nas. Dał nam się cały! Nie możesz mówić, że nie chcesz ranić Boga i odsuwać się od Niego - wtedy sprawiasz Mu największe cierpienie! On Cie szuka nieustannie, puka do Ciebie a Ty? A Ty mówisz, ja Cię nie wpuszczę, bo Cię zranię, nie zasłużyłem na Twoją miłość. Ale Bóg nie daje nam swojej miłości w zamian za coś. On ją daje bezinteresownie i pragnie jedynie naszej Miłości. Po to ustanowil Sakrament pojednania i pokuty, żebyśmy mogli do Niego wracać i choć na pewno upadniemy tysiąckrotnie, On będzie czekał, będzie podawał dłoń, bo On kocha! Mówisz, że jesteś słaby, ale gdzie znajdziesz siły jeśli nie u Chrystusa? Mówisz, zę już tyle złego zrobiłeś w zyciu - a wiesz, jakimi grzesznikami byli święci? Świętość to nie idealność, ale dążenie do niej. Matka Karłowska mówiła, że święci mieli różne początki ale taki sam koniec. I Ty możesz być świętym, to powinno być Twoim marzeniem, bo to jest marzenie Boga o Tobie! Ciężko to sobie wszystko wyobrazić? Ile jesteś w stanie wybaczyć osobie, którą kochasz? - napewno wiele! Wolałbyś wybaczyć? Czy wolałbyś, zeby ta osoba powiedziała, że nie jest godna Twojej miłości i Cię opuściła? Co będzie dla Ciebie bardziej blesne

Brak komentarzy: